Partnerstwo transatlantyckie i wyzwania jakie przed nim stoją po pierwszej dekadzie XXI są głównymi tematami rozpoczętego dzisiaj we Wrocławiu spotkania Wrocław Global Forum 2010.
W dwudniowych obradach udział zapowiedzieli m.in. były prezydent Aleksander Kwaśniewski, były sekretarz generalny NATO i były szef unijnej dyplomacji Javier Solana przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Lee Feinsten oraz wiele osobistości polskiego i międzynarodowego życia publicznego.
Tygodnik WPROST jest patronem medialnym Forum, a Platforma Mediowa Point Group SA – partnerem strategicznym tego wydarzenia. 18 października we WPROST ukaże się specjalny dodatek poświecony Global Forum, a już od najbliższego poniedziałku telewizyjne relacje z Forum i rozmowy z wybranymi gośćmi będą dostępne na stronie internetowej www.wprost24.pl.
Forum odbywa się w nowym, jednym z najnowocześniejszych w Polsce, Centrum Kongresowym mieszczącym się we wrocławskiej Hali Tysiąclecia.
"Ta konferencja i problematyka na niej poruszana oraz ranga zaproszonych gości powodują, że Wrocław Global Forum może stać się politycznym odpowiednikiem ekonomicznego szczytu w Davos. PMPG jako wydawca WPROST, ale także sam tygodnik, są zainteresowane aktywnym udziałem w tego typu wydarzeniach i relacjonowaniem najważniejszych trendów w zakresie polityki i myśli międzynarodowej. Stąd nasza widoczna obecność na Forum i poparcie dla inicjatywy Atlantic Council " – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG SA.
Organizatorami Wrocław Global Forum są: Fundacja demosEUROPA – Centrum Strategii Europejskiej, Atlantic Council oraz miasto Wrocław i prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. Forum odbywa się pod patronatem Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce. Partnerem technologicznym Wrocław Global Forum jest Orange. Partnerami strategicznymi, obok Platformy Mediowej Point Group, są Bank Zachodni WBK oraz PZU.
Fundacja demosEUROPA – Centrum Strategii Europejskiej jest niezależnym, międzynarodowym ośrodkiem idei, którego misją jest analiza strategicznych aspektów funkcjonowania Unii Europejskiej oraz jej polityk. Działa od 2006 r. Celem prac badawczych prowadzonych przez fundację jest definiowanie możliwych odpowiedzi na wyzwania, jakie stoją przed Unią Europejską, jej państwami członkowskimi oraz obywatelami. Fundacja, obok prowadzonych analiz i prac badawczych, inspiruje tworzenie ukierunkowanych w przyszłość i antycypujących zmiany polityk Unii Europejskich.
Atlantic Council jest organizacją promującą konstruktywne amerykańskie przywództwo w strukturach euroatlantyckich i zaangażowanie w sprawy międzynarodowe w oparciu o centralną rolę wspólnoty atlantyckiej w realizacji międzynarodowych wyzwań XXI wieku. Do zadań Atlantic Council należy m.in. stymulowanie dialogu na temat kluczowych zagadnień międzynarodowych w celu wzbogacenia debaty publicznej. Celem działania Rady jest identyfikowanie i kształtowanie odpowiedzi na najważniejsze problemy stojące przed Sojuszem Atlantyckim oraz stosunkami transatlantyckimi, budowanie konsensusu w sprawie polityki USA wobec Rosji, Chin, Japonii, Korei i Tajwanu oraz promowanie polityki zrównoważonego rozwoju regionalnego.
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Według Instytutu Monitorowania Mediów, w 2009 r. tygodnik WPROST był wśród dziesięciu mediów najczęściej cytowanych przez inne media mediów, jako pierwszy z tygodników. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od końca grudnia 2009 r. jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Od maja 2010 redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Pod nowym kierownictwem WPROST ponownie jest jednym z najczęściej cytowanych mediów w Polsce.
Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym. Rozpoczęła działalność w 1997 r. jako wydawca magazynu studenckiego „?dlaczego”. Od ponad 13 lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju w obszarze mediów i marketingu, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW: POINTGROUP, PGM). Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika WPROST. Ponadto w portfolio PMPG SA znajdują się magazyny „Machina”, „Film” i „?dlaczego” oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Sport24.pl, Dlaczego.com.pl, Ototrend.pl. PMPG SA jest również inwestorem strategicznym w spółce Index Copernicus International.
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wprost-i-pmpg-partnerami-strategicznym-wroclaw-global-forum-2010